Müşteri İlişkileri Yönetimi Yazılımı (CRM) Nedir?
Bir CRM, tüm kanallardaki müşteri etkileşimlerini tek bir yerde toplar. Merkezi verileri yönetmek, işletmelerin müşteri deneyimini, memnuniyetini, elde tutmayı ve hizmeti iyileştirmesine yardımcı olur.
Niçin Müşteri İlişkileri Yönetimi Yazılımı (CRM) ?
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) , şirketinizin müşteriler ve potansiyel müşterilerle olan tüm ilişkilerini ve etkileşimlerini yönetmeye yönelik bir teknolojidir. Amaç basit: İşinizi büyütmek için iş ilişkilerinizi geliştirin. Bir CRM sistemi, şirketlerin müşterilerle bağlantıda kalmasına, süreçleri düzene sokmasına ve karlılığı artırmasına yardımcı olur.
İnsanlar CRM hakkında konuştuğunda, genellikle bir CRM sisteminden, iletişim yönetimi, satış yönetimi, temsilci üretkenliği ve daha pek çok konuda yardımcı olan bir araçtan bahsediyorlar. CRM araçları artık pazarlama , satış , dijital ticaret ve müşteri hizmetleri etkileşimlerini kapsayan tüm müşteri yaşam döngüsü boyunca müşteri ilişkilerini yönetmek için kullanılabilir .
Bir CRM çözümü, yeni müşteriler bulmak, işlerini kazanmak ve ilişki boyunca destek ve ek hizmetler sağlamak dahil olmak üzere, onlarla yaşam döngünüz boyunca, kuruluşunuzun müşteriler, hizmet kullanıcıları, iş arkadaşları veya tedarikçiler dahil olmak üzere bireysel kişilerle olan ilişkilerine odaklanmanıza yardımcı olur.
CRM kimler içindir?
Bir CRM sistemi, satış, müşteri hizmetleri, iş geliştirme, işe alma, pazarlama veya diğer herhangi bir iş kolundan herkese, başarıyı sağlayan dış etkileşimleri ve ilişkileri yönetmenin daha iyi bir yolunu sunar. Bir CRM aracı, müşteri ve potansiyel müşteri iletişim bilgilerini depolamanıza, satış fırsatlarını belirlemenize, hizmet sorunlarını kaydetmenize ve pazarlama kampanyalarını tek bir merkezi konumda yönetmenize ve her müşteri etkileşimi hakkında bilgileri şirketinizde ihtiyaç duyabilecek herkesin kullanımına sunmanıza olanak tanır.
Görünürlük ve verilere kolay erişim sayesinde işbirliği yapmak ve üretkenliği artırmak daha kolaydır. Şirketinizdeki herkes, müşterilerle nasıl iletişim kurduğunu, ne satın aldıklarını, en son ne zaman satın aldıklarını, ne kadar ödediklerini ve çok daha fazlasını görebilir. CRM, her büyüklükteki şirketin ticari büyümeyi yönlendirmesine yardımcı olabilir ve ekiplerin genellikle daha azıyla daha fazlasını yapmanın yollarını bulması gereken küçük işletmeler için özellikle faydalı olabilir.
İşletmeniz büyüklüğü ne olursa olsun, uygun bir CRM çözümünün var olduğundan emin olabilirsiniz.
Size Özel CRM Çözümlerimiz Hakkında Uzmanlarımızla İletişime Geçebilirsiniz.